Статті та проповіді
- Деталі
Великий учитель і отець Церкви Іоанн Золотоустий називає Різдво Христове початком усіх свят. Оскільки не було б Різдва – не було б і Богоявлення, Хрещення в Йордані, не було б і Воскресіння Христового. Кожного року в ці різдвяні дні ми вітаємо один одного словами: «Христос народився! – Славімо Його». З найкращими побажаннями і щорічним посланням до своєї пастви звертається наш Предстоятель – Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет.
- Деталі
Якими бачить нас Бог .
Нерідко людина згадує про Бога тільки під час хвороби, нещастя, серйозних проблем — одним словом, коли її система цінностей, та і саме життя опиняються під питанням. У такі моменти і молитва стає особливо гарячою.
- Деталі
Значення та шанування ікон.
Слово «ікона» – грецьке, у перекладі означає
«образ», «зображення». Ікона є невід’ємною частиною православної традиції. Без
ікон неможливо уявити інтер’єр православного храму. В домі православної людини
ікони завжди займають видне місце. Відправляючись в дорогу, православний
християнин також бере, за звичаєм, невелику ікону. Так на Русі повелось з
давніх-давен: народжувалась людина чи вмирала, брала шлюб чи починала якусь
важливу справу – її супроводжував іконописний образ.
- Деталі
Не бійтесь!
Іван Златоуст, один з найвизначніших отців церкви, був справді безстрашним слугою Ісуса Христа. Не раз він докоряв і царському домові, не звертаючи уваги на гнів володарів. Одного разу імператор так розсердився на нього, що хотів помститися йому за його докори. Радники імператора приступили до нього і почали давати йому свої поради щодо того, як покарати Івана Златоуста.
- Деталі
Василій Великий —
Святий Василій (329—379) — святий, архієпископ Кесарії Каппадокійської в Малій
Азії, визначний церковний діяч, один із Отців Церкви і найбільш шанованих на
Русі святих.
Пам’ять святого Василія Християнська Церква вшановує 1 січня (14 січня за новим стилем) та 30 січня (12 лютого за новим стилем) — Собор трьох святителів.
Прохання про блага, з яким побожні звертаються до Господа, є молитвою. Однак її слід підносити не лише словесно, а насамперед у душевній налаштованості на молитву. І молитися треба завжди, з будь-якої нагоди. Сидячи за столом — молися; споживаючи хліб — склади подяку Богові, який подав тобі харч; зміцнюючи неміч тіла вином, пам’ятай Того, Хто дав цей дар, щоб звеселити серце та усунути недуги. Коли ж завершиш трапезу — нехай не гасне в тобі пам’ять про Благодійника.
На будь-який заклик тебе до молитви відповідай: «Готове серце моє», — і перебувай на богослуженні аж до останньої молитви, маючи за велику для себе шкоду полишити її. Бо ж коли, споживаючи їжу для підкріплення своєї плоті, перебуваєш за трапезою невідлучно, допоки не наситишся, і безконечної потреби нелегко встаєш з-за столу, то чи ж не більше маєш ти залишатися до кінця духовної поживи й укріпляти душу молитвою?
Усе життя нехай буде часом молитви. Однак через напруження псалмоспіву й клякання треба перепочивати, роблячи перерви, отож буде слушно узгоджувати молитву з тим часом, який їй відводили святі нам для прикладу. Так, великий Давид мовив: «Опівніч вставав я прославляти Тебе за закони правди Твоєї» (Пс. 118, 62). А ось бачимо і його послідовників Павла та Силу, що опівночі хвалили Бога у в’язниці (див. Діян. 16, 25). Потім той самий пророк мовить: «Увечорі, і вранці, і опівдні буду оповідати і звіщати» (Пс. 54, 18). Але й о третій годині відбулося зіслання Святого Духа, про що знаєш із Діянь (2, 15). Дев’ята година нагадує страсті Господні заради життя нашого. Але позаяк Давид казав: «Сім разів на день я хвалив Тебе за закони правди Твоєї» (Пс. 118, 164), а згадані години не становлять семиразового моління, то полудневу молитву треба розділити на молитву перед трапезою і після неї, аби й нам протягом кожного дня слугувало за взірець це правило: «Сім разів на день я хвалив Тебе» (Пс. 118, 164).\
- Деталі
Перед своїми стражданнями, Ісус показує своїм
учням те, що від них було приховано до певного часу. Ця подiя
вiдбулася перед голгофськими стражданнями Господа нашого Iсуса Христа. Цього разу
Господь показав Своє Божество апостолам Петру, Якову та Iоану. Сучасники Христа
бачили чудеса, якi творив Господь, але перед собою вони бачили хоч i святу, але
все-таки людину. Божество Iсуса Христа залишалося невидимим навiть для
апостолiв.
Розклад богослужінь
- Щонеділі - Божественна Літургія о 9-00
- Напередодні в суботу - Всенічне бдіння о 17-00
- Щосуботи - Божественна Літургія о 9-00
- Напередодні - в п'ятницю утреня о 17-00
- Крім того напередодні двунадесятих та великих свят - всенічне бдіння о 17-00
- У свята - Божественна Літургія о 9-00