Свято-Покровська Церква, м. Полтава

"Свято-Покровський храм — перший храм, що побудований у Полтаві, після майже столітнього панування богоборчого режиму. Він постав на землях колишнього Покровського жіночого монастиря.
 Будівництво церкви велось силами парафіян і було закінчено у 1996 році ... "

 

Наші новини

Святкування Святої Тройці

Святкування  Святої Тойці 

Сам Господь пророкував — про те, що через Його смерть і Воскресіння апостоли  отримають дар Святого Духа. Коли, зібравшись у Сіонській світлиці, вони почули нібито шум вітру і побачили вогняні язики, що спадають на них, вони, звичайно, зрозуміли, що відбувається дещо дивне. А потім, отримавши дар говорити переконливо з будь-якою людиною, якою б мовою вона не говорила, вони реально відчули силу Божу.

 

Саме з цього моменту вони перестають бути переляканими учнями, які раділи, звичайно, явленню Спасителя, але у них не вистачало сил йти й проповідувати. Адже навіть тоді, коли вони отримали звістку про швидке пришестя Спасителя, у них не вистачало ані сил, ані розуміння; і тільки в той день, коли Бог Духом Святим спочив на них, вони стали іншими.

Зовні це були ті ж самі галілейські рибалки, яких добре знали в Єрусалимі, але внутрішньо це були вже зовсім інші люди. І перше звернення апостола Петра до тих, хто сумнівався в зішесті Святого Духа, вже свідчить про певну силу. Адже хтось подумав, що, почавши говорити іншими мовами, учні, можливо, захмеліли від приймання вина. Але апостол Петро твердо говорить, що вони тверезі, бо ще третя година, тобто дев'ята ранку, і ніхто ніякої трапези не приймав, але що сталося Боже диво — зішестя на них Святого Духа. Відтоді святі апостоли стають проповідниками всього того, чого Він навчив їх і про що Дух Святий напоумив їх

Що ж сталося? Що це за зміна? Адже апостоли не змінили свого зовнішнього вигляду і не отримали якогось особливого відання — вони вже багато знали; вони не отримали якоїсь спеціальної освіти, вони не піднялися по соціальних сходах — вони, як і раніше, залишалися ізгоями тодішнього суспільства. Що ж сталося? А сталося те, що благодать Божа, сила Божа, Дух Святий через спокутні заслуги Спасителя, через Його смерть і Воскресіння, за Його обітницею доторкнулися до них і наповнили апостолів такою могутністю

І дивно, що це зішестя Святого Духа, що перетворило групу однодумців-рибалок на особливі збори, на Церкву Божу, де живе й діє Святий Дух, не припинилося з припиненням їх фізичного життя, але, за обітницею Божою, Той же Дух, який спочив на апостолів, перебуває в Церкві, спочиває на священнослужителів і на всіх вірних, які проходять через купіль Хрещення і які прищеплюються до цього Божественного й благодатного ствола через Таїнство миропомазання.

Тому кожен із нас може сказати: «I я маю Святого Духа, і я маю таку ж силу, і в мені живе й діє Дух Святий». Але не кожна людина це відчуває: іноді навіть священнослужителі проходять через такі періоди життя, коли їм здається, що Дух Святий від них відступив; і у мирян не завжди є чітке розуміння й відчуття присутності в них Божественної сили. У чому ж справа? Щось відбувається не так, як повинно було відбуватися — але що саме відбувається не так? Святий Іоанн Златоуст чудово вчить нас, що для всіх тих, ким володіє страсть і невір'я, неприступною і невидимою стає сила Святого Духа. Великий святитель не сказав, що той, хто схильний до страсті або хто втратив віру, будучи хрещеним, назавжди втратив дар Святого Духа. Він каже дещо інше — що для того, хто має страсть і невір'я, неприступною і невидимою стає сила Святого Духа.

А якщо людина не відчуває присутності Святого Духа, якщо для неї неприступна й невидима ця сила, то це означає, що цієї сили для нього і немає. І ми знаємо, що іноді, продовжуючи виконувати церковні приписи, ми перестаємо реально вірити в Господа, ми сподіваємося на князя, на сина людського. Ми сподіваємося на владу людську, на гроші, на протекцію, ми іноді вивертаємося і впадаємо у гріхи, щоб знайти якусь милість у людей і тим самим отримати бажане, і дуже рідко ми звертаємося до Бога, немов передбачаючи Його відмову. І відбувається це внаслідок того, про що сказав святитель Іоанн Златоуст: «Для тих, хто має страсть і невір'я, неприступною і невидимою стає сила Духа Святого».


Розклад богослужінь

Щонеділі - Божественна  Літургія  о 9-00

Напередодні в суботу - Всенічне бдіння о 17-00

Щосуботи - Божественна Літургія о 9-00

Напередодні - в п'ятницю  утреня о 17-00 

Крім того напередодні  двунадесятих та великих свят - всенічне бдіння о 17-00

У свята - Божественна Літургія о 9-0

 У седмічні  дні  Великого  Посту  з розкладом  Богослужінь  можна ознайомитиcь на  дошці  об'яв у  храмі.