Свято-Покровська Церква, м. Полтава

"Свято-Покровський храм — перший храм, що побудований у Полтаві, після майже столітнього панування богоборчого режиму. Він постав на землях колишнього Покровського жіночого монастиря.
 Будівництво церкви велось силами парафіян і було закінчено у 1996 році ... "

7 липня за новим стилем Православна Церква вшановує Різдво святого Іоана Предтечі, Хрестителя Господнього. Це є велике свято, хоча і не дваннадесяте. Коли Сонце Правди, Христос Бог наш захотів засяяти світові, то перше з'явився дениця – Предтеча Христовий. Він народився в Ютті поблизу Хеврона від праведної Єлизавети, яка була безплідною. Святий євангеліст Лука детально нам подає опис цієї події: «У дні Ірода, царя Юдейського, був священик на ім'я Захарія, з денної черги Авиєвої, і жінка його з дочок Ааронових, а ім'я її Єлизавета.

Про день Святої Тройці: 

"Преблагий Бог сьогодні наділив нас великими дарами, які важко вимовити словами. Тому усі разом радіймо, і з радістю славімо нашого Бога. Святий Дух нас звільнив з неволі та покликав до свободи. З цього джерела походять пророцтва, милості зцілення і все інше від Нього."

Святий Іоанн Золотоустий

В день Святої Тройці ми згадуємо зішестя на Апостолів Святого Духа, Який вічно перебуває в Церкві Христовій.

ВОЗНЕСІННЯ…

«Вознесися на небеса Боже і по всій землі слава Твоя» – так прославляє Свята Церква Спасителя нашого Христа Життєдавця у свято Вознесіння Господнього

Детальніше: Покрова Пресвятої БогородиціЦерква з глибоким благоговінням шанує Пресвяту Діву Марію, звеличену Богом за ангельську чистоту, глибоке смирення й найбільшу святість. У небесній славі, де божественне світло передається від одного ангельського чину до іншого, Пречиста Богородиця займає найближче до Престолу Божого місце й іменується Церквою «чеснійшою від Херувимів і славнійшою без порівняння від Серафимів».

На вшанування Церквою Матері нашого Спасителя встановлене щорічне святкування всіх основних подій Її земного життя, здійснених Нею знамень, чудес і благодіянь, які є проявом всеблагого і спасенного Божого Промислу.

Якось лікуючи одного хворого, Ісус до нього сказав: "Прощаються тобі твої гріхи" (Лк. 5, 20). А потім спитав у присутніх: "Що легше сказати: Відпускаються тобі твої гріхи, - чи сказати: Встань і ходи?" (Лк. 5, 24). І не почувши відповіді, знову сказав до "пацієнта": "Встань.. і йди додому" (Лк. 5,24).

Ісус задав це питання не просто так. Цим питанням він змусив задуматися над тим, що в людині, крім тіла і її зовнішньої краси існує ще й душа. І що вона теж може бути хвора, подряпана і некрасива. І так як тілесні шрами з'являються на тілі внаслідок якось нашого, або чийогось необережного вчинку, так само й на душі. Ми або самі себе духовно зранюємо, або нас ранить хтось інший, залишаючи шрами, що псують нашу духовну красу. І так само, як на тілі шрам видаляється хірургічним втручанням, подібно й на душі. Питання тільки: що це за скальпель, що може усувати духовні шрами? Саме у вище поданих словах Ісуса можна знайти на це відповідь. Він сам її дає: скальпелем для усунення духовних шрамів є прощення. Ми його потребуємо, воно необхідне для нашого духовного здоров'я й краси. Більше того, без нього й наша зовнішність буде некрасивою і не матиме сенсу.

Один із високославних подвижників благочестя говорив, що від кожної людини, яка отримала хрещення, Бог вимагає виконання трьох умов: правильної віри — від душі, істини — від язика і цнотливості — від тіла. Отже, вірити правильно є нашим християнським обов’язком. Проте, словосполучення «правильна віра» лякає декого з невоцерковлених людей. Адже замість Христової істини більшість сьогодні сповідує Пілатівську — про недосяжність істини, через що й обожнюється різноманіття бачень. Висловлювання про єдино правильну віру багатьом здаються замахом на свободу. Тому спробуємо осмислити саме поняття віри, щоб по слову апостола (1 Петр.3; 15) бути готовими пояснити суть своїх сподівань кожному, хто того потребуватиме.

Слово «Православ'я» (гр. orthodoxia) вперше зустрічається у християнських авторів ІІ століття й означає віру всієї Церкви в протилежність різномисленню єретиків — гетеродоксії. Словник іншомовних слів пояснює, що ортодоксія — це неухильне дотримання основ будь-якого вчення, світогляду. А буквально слово «православний» означає правильно віруючий, правильно мислячий або благочестивий — той, хто правильно (розумом, душею, тілом; всім життям своїм) славить Бога.
Ми помиляємось дуже часто, і обдурити нас, якщо вміти, не важко. Людина взагалі бачить світ не таким, яким він є в реальності, а таким, як їй уявляється, яким вона очікує його побачити. І це очікування стає своєрідним творчим актом, на жаль частіше руйнівним, ніж будівним.


Ваші запитання

Олександр
Будь ласка, прокоментуйте інформацію, що з"явилася у ЗМІ щодо зникнення по всій землі світла з 21 грудня,
Неділя, 18 листопада 2012
Галина
Слава Богу Отче! Поясніть мені один епізод, а саме Самуїла 5, 8. Не розумію: Ісус же зцілював кривих і сліпих, а Д...
Вівторок, 18 грудня 2012
Вікторія
Добрий день! Скажіть, будь ласка, як правильно причащати трьохрічну дитину? Чи потрібно бути присутніми на сл...
П'ятниця, 24 лютого 2012
Олександр
Чи може римо-католик бути хресним батьком у православного?
Субота, 05 січня 2019